torstai 25. syyskuuta 2008

Ann-Mari Bergström (RKP)

1. Jag skulle definitivt vara färdig att försvara bevarandet av skogarna. De är viktiga både ur naturens synvinkel samt som rekreationsområden.Framförallt ser jag att de är viktiga för bevarandet av den flora och faunasom finns i naturen. Skogarna måste förvaras, det finns andra ställen attbygga på.

2. Jag är rädd för att en sådan folkomröstning inte skulle motivera människorna till att gå och rösta. Jag tror dock att största delen avmänniskorna i Helsingfors vill bevara stadens skogar. Å andra sidan är detviktigt att invånarna för vara med och besluta om saker som berör deras närmiljö.

3. Jag anser att medborgarpåverkan kunde underlättas. Det borde räcka medatt ett betydligt mindre antal människor än 25.000 skulle underteckna ettinitiativ för att det skulle tas till behandling i fullmäktige.

Ei kommentteja: