keskiviikko 1. lokakuuta 2008

Christian Blom (RKP)

1. Jag skulle vara färdig att försvara skogarna så långt som möjligt.

2. Ja, jag undertecknar. Jag är en naturmänniska. Dessutom lider jag svårt av den dåliga luften i Helsingfors. Skogarna rensar luften betydligt och dxe rensar dessutom skogen till en del från mikrovågsstrålningen som förorsakas av alla mobiltelefoner och derfas basstationer. Jag går ofta ut i sogen just därför. Ett prfoblem är dock att det byggts en stor edel med mobiltelefonssändare även vid friluftsplatserna och i skogarna. Det är onödigt. Större skogsområden borde också lämnas mellan olika bostadsområeden.

3. Jag stöder varmt närdemokratiins utveckling. men det finns en stor risk att det uppstår ett ”gallupsamhälle”, såsom i radion och tidningarna nu redan ofta. Med gallupundersökningar kan man på en dag säga ”vad folk vill”. Folkomröstningar får inte bli likadana populistiska sätt att rötsa utan man bör undersöka hur man har gjort i andra länder i denna fråga och hitta en form för folkomröstning som inte blir en ”gallupomröstning”.


http://christianblom.rattvist.fi/

Ei kommentteja: